طراحي سايت ، فروشگاه اينترنتي ، طراحي سايت املاك طراحي سايت ، فروشگاه اينترنتي ، طراحي سايت املاك .

طراحي سايت ، فروشگاه اينترنتي ، طراحي سايت املاك

فروشگاه اينترنتي چيست و چگونه كارميكند؟

فروشگاه اينترنتي چيست : اول بزاريد  در مورد  دامنه توضيحات اين مقاله بدهم و بعد بپردازيم به موضوع اصلي اين مقاله : ما در اين مقاله بيشتر قصد داريم شما را با اصطلاحات اصلي فروشگاه اينترنتي و نكات جالب فروشگاه هاي اينترنتي آشنا كنيم و در كل به مباحث جذاب در رابطه با فروشگاه هاي اينترنتي در ايران بپردازيم ، و سعي ميكنيم به واژه هايي كه اصولا همه ميدانند مثل فروشگاه چيست ؟ يا فروشگاه اينترنتي چيست ؟ خيلي مختصر اشاره كنيم ، چرا كه اين اصطلاحات رو همه ميدانند و توضيحات اضافي در رابطه با آنها اين مقاله بسيار جذاب را كسل كننده خواهد كرد . اشاره ي مختصري به مهم ترين واژه هاي حوزه فروشگاه هاي اينترنتي ميكنيم و بعد مي پردازيم به مباحث جذاب پايانه هاي مجازي :

اصطلاحات پايه فروشگاه هاي اينترنتي :در اين بخش از مقاله فروشگاه اينترنتي ، قصد داريم شما را با يك سري واژه هاي پايه در خصوص فروشگاه اينترنتي آشنا كنيم :
فروشگاه چيست ؟ : به طور خلاصه به مكاني كه مجموعه اي از اجناس را براي فروش دارد فروشگاه مي گوييم .
فروشگاه اينترنتي يا نرم افزار فروش اينترنتي چيست ؟  فروشگاه اينترنتي يا  Online Shop فروشگاه هايي هستند كه در اينترنت و دنياي مجازي وجود دارند ، به فروشگاه اينترنتي ، فروشگاه انلاين يا  Online Storee نيز گفته مي شود با اين واژه خيلي كار داريم و در مبحث هاي زير به آن خواهيم پرداخت.
پايانه مجازي چيست ؟ : پايانه هاي مجازي در واقع همان فروشگاه هاي اينترنتي هستند ، ميشه گفت پايانه مجازي يك معناي ديگر براي فروشگاه مجازي يا همان  فروشگاه اينترنتي هست ، كه البته خيلي در بين وب مستران رايج نيست و فروشگاه اينترنتي بيشتر در وب استفاده ميشه .
آيا ميخواهيد درباره فروشگاه هاي اينترنتي بيشتر بدانيد ؟شايد خيلي تا كنون به اين موضوع فكر نكرده باشيم اما فروشگاه اينترنتي ، واژه بسيار جذاب و پيچيده اي مي‌باشد ، ما در اين جا فقط اشاره خيلي كوچكي به اين پيچيدگي و جذابيت خواهيم كرد ، و اگر استقبال شود سعي ميكنيم در مقالات آينده بيشتر در اين باره بنويسيم :
تاريخچه فروشگاه اينترنتي :بزاريد از تاريخچه فروشگاه اينترنتي شروع كنيم : به تاريخچه جالبي در ويكي پديا رسيديم : واژه فروشگاه اينترنتي در واقع در سال ۱۹۹۱ شكل گرفته است ، اقاي تيم برنرز لي بنيان گذار و پايه گذار اين واژه و تجارت الكترونيك در جهان بوده است و در واقع ايشون پدر تجارت الكترونيك در جهان مي‌باشند.
در سال  ۱۹۹۴ كه بانكداري آنلاين ايجاد شد ، شركت پيتزا هات اولين فروشگاه اينترنتي را در جهان استارت زد، و اولين فروش اينترنتي در دنياي وب راه افتاد ، و اينجا بوده است كه تازه كلمه ي فروشگاه اينترنتي به معناي واقعي به وجود آمد ، پس ميتوان گفت كلا ۲۵ سال هست كه فروشگاه اينترنتي در جهان شكل گرفته است .
اتفاقات جالبي در اين سال ها رخ داده است كه از جمله مهم ترين آنها ميتوان به ابداع ssl اشاره كرد : در همان سال شركت نت اسكيپ ارتباط امنيت لايه انتقال (SSL) را ابداع و ايجاد كرد و همچنين در همان سال كمپاني آلماني اينترشاپ (Intershop) اولين سيستم فروش اينترنتي خود را راه اندازي نمود.
در سال هاي ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶ بزرگترين فروشگاه هاي اينترنتي كه همين حالا نيز به فعاليت خود ادامه ميدهند و روز به روز دارن بزرگتر ميشن راه افتادند يعني آمازون و ئي بي فعاليت خود را آغاز كردن ، شركت آمازون فعاليت خود را در سال ۱۹۹۵ آغاز نمود و شركت ئي بي نيز فعاليت خود را در سال ۱۹۹۶ آغاز نمود .
تاريخچه فروشگاه اينترنتي در كشورمان :در اين جا شايد براي شما سئوال باشد كه فروشگاه اينترنتي در ايران از چه سالي شكل گرفته است ؟ در رابطه با اين كه تاريخچه فروشگاه اينترنتي در ايران دقيقا در چه سالي رقم خورده است متاسفانه اطلاعات دقيقي وجود ندارد ، اما تاريخچه وب ايران برميگرده به سال ۱۳۷۲ هجري شمسي ، در سال ۱۳۷۳ ايران نيز به شبكه اينترنت پيوست ، نخستين رايانه كه در ايران به اينترنت متصل شد مركز تحقيقات فيزيك نظري در ايران بوده است . طراحي سايت در ايران تقريبا از اواخر سال هاي ۷۰ تا اوايل ۸۰ شكل گرفته است
و ميشه گفت حدود سال هاي ۸۰ تا ۸۵ اولين فروشگاه هاي اينترنتي در ايران شكل گرفته اند ، يعني در واقع واژه فروشگاه اينترنتي از ۱۰ تا ۱۵ سال پيش در ايران به وجود آمده است ، يكي از اولين و بزرگترين فروشگاه اينترنتي ايران – ديجي كالا بوده است كه در سال ۱۳۸۵ فعاليت خود را آغاز كرده است و در حال حاظر يكي از برگترين فروشگاه هاي اينترنتي خاورميانه مي‌باشد .
پس ميشه گفت فروشگاه اينترنتي در ايران هنوز واژه تازه و جديدي هست ، و در مقابل فروشگاه هاي واقعي بسيار جوان هست ، شايد تا اين جا با برخي از جذابيت هاي اين واژه اشنا شده باشيد ، اما جذابيت و پيچيدگي اصلي اين واژه را در ادامه بيشتر متوجه خواهيد شد .
بررسي فروشگاه هاي اينترنتي و فروشگاه هاي واقعي :در اين بخش از مقاله فروشگاه اينترنتي چيست : به جذاببت هاي فروشگاه اينترنتي داريم نزديك ميشيم ، و ميشه گفت يكي از جذاب ترين بخش هاي اين مقاله ،  بررسي فروشگاه هاي اينترنتي و فروشگاه هاي واقعي هستند و اينجاست كه ميتوانيد با پيچيدگي ها و جذابيت هاي واقعي اين واژه آشنا بشيد :
با به وجود آمدن فروشگاه هاي اينترنتي كار ها بسيار ساده‌تر شد و بازدهي خيلي بيشتر شده است ، راه اندازي يك فروشگاه در دنياي واقعي كار ساده اي نيست ،ولي راه اندازي يك فروشگاه اينترنتي در دنياي مجازي در حال حاظر به مراتب ساده تر از راه اندازي يك فروشگاه واقعي است (به شرط اين كه تامين كننده‌ي خوبي داشته باشيد) و بازدهي نيز بسيار بالا تر هست :
براي اين كه با اين موضوع بيشتر آشنا شويد با چند مثال ساده اين موضوع رو بررسي ميكنيم :
فرض ميكنيم ميخواهيم با كمترين هزينه كسب و كاري را براي فروش اجناس براي يك ماه راه اندازي كنيم :
– در دنياي مجازي شما با كمترين هزينه در حال حاظر ميتوانيد يك فروشگاه اينترني راه اندازي كنيد :
در دنياي واقعي و حقيقي براي تهيه مكاني براي فروش اجناس شما حداقل به چند ميليون سرمايه نياز داريد ، ولي براي را راه اندازي فروشگاه اينترنتي ، براي تهيه فضاي ميزباني سايت تون تنها به چند صد هزار تومن سرمايه نياز داريد
اگر فرض رو بر اين بزاريم كه با كلا يك ميليون تومان در دنياي واقعي ميتوانيم مكاني رو براي فروشگاه و محل فروش خود تهيه كنيم ( كه البته خودتون حتما ميدونيد كه در ايران با چنين سرمايه اي هيچ جايي را نميشه تهيه كرد )
شما با ۱۰۰ هزار تومان يا چند هزار تومان ميتوانيد يك فضاي مناسبي رو براي ميزباني سايتتون تهيه كنيد ، اين فضاي ميزباني(هاست) در دنياي وب مثل همان محل فروش شما هست ، با حدود يك ميليون تومان در دنياي واقعي ميشه يك حداقل فضا رو ميتوانيم تهيه كنيم اما با اين سرمايه در دنياي مجازي ميتوانيم يك فضاي مناسب و نسبتا خوب تهيه كنيم ،
اين بررسي هزينه ها فقط مقايسه يك مورد از هزينه هاي راه اندازي يك فروشگاه واقعي و فروشگاه مجازي بود ، خودتون حتما ميدونيد فروشگاهي كه ظاهر مناسبي نداشته باشد ، اجناس مناسبي نداشته باشد نميتواند فروش خوبي رو داشته باشد
هر هزينه اي كه در دنياي واقعي وجود دارد در دنياي مجازي هم وچود دارد اما معمولا با ۱/۱۰ هزينه هايي كه در دنياي واقعي ميشه يك فروشگاه راه اندازي كرد در فضاي مجازي ميتوان بهترين فروشگاه اينترنتي را راه اندازي كرد
– بازدهي بسيار بالاتر فروشگاه هاي مجازي نسبت به فروشگاه هاي واقعي :در فروشگاه هاي واقعي شما معمولا خيلي محدود هستيد ، افراد خواصي مشتريان شما خواهند بود ، افرادي كه محل سكونت انها نزديك فروشگاه شما هست اكثر مشتريان شما را تشكيل ميدهند و حداكثر شايد موارد محدودي مشتري از كل شهر داشته باشيد
بزاريد اين مثال را باز تر كنيم ، اگر شهري كه محل كسب و كار ، فروشگاه شما هست حداكثر ۱ ميليون جمعيت داشته باشد ، معمولا حداكثر مشتريان شما در بهترين وضعيت حدود ۱ ميليون خواهد بود
و اگر بخواهيد در شهر هاي ديگر هم مشتري داشته باشيد بايد شعبات مختلفي را در شهر هاي مختلف ايجاد كنيد و باز هم هزينه كنيد . ولي در فروشگاه اينترنتي شما محدوديت نداريد ، اگر در ايران – تهران هستيد ، علاوه بر تهران ، مشتريان شما ميتوانند از كل ايران باشند ، وب سايت شما به صورت جهاني براي تمامي كاربران دنياي وب در دسترس خواهد بود ، پس حتي كل جمعيت وب ميتوانند مشتري شما باشند !
اگر بخواهيم باز با امار و ارقام بررسي كنيم ، اگر هر شهري در ايران ۱ ميليون جمعيت داشته باشد ، وقتي شما يك فروشگاه در تهران داشته باشيد، معمولا در بهترين شرايط حداكثر مشتريان شما يك ميليون نفر خواهد بود ، اما در دنياي مجازي ميتوانيد از كل ايران هم مشتري داشته باشيد ، ايران حدود ۴۰ شهر دارد و اگر همانند بالا بخواهيم بررسي كنيم طبق مشتريان شما حدودا ۴۰ ميليون هست .
– گار كردن در فضاي مجازي به مراتب راحت تر از كار كردن در فضاي واقعي هست :با اين كه كار كردن در فضاي مجازي مشكلات خاص خود را دارد ولي جذابيت ها و سادگي كار كردن در دنياي مجازي خيلي بيشتر است ، به طور معمول در فروشگاه هاي واقعي ، تا زماني كه فروشگاه شما باز هست و پرسنل وجود دارد ، فروشگاه شما فروش داريد ، اما در فروشگاه هاي مجازي حتي بدون حضور پرسنل هم با سيستم اتوماسيون بسيار قوي كه معمولا فروشگاه هاي اينترنتي دارند ميتوانيد به صورت ۲۴ ساعته فروش داشته باشيد ،
روند مشاهده كالا ، پرداخت و تحويل در فروشگاه هاي اينترنتي معمولا با استفاده از اتوماسيون فروشگاه به صورت اتوماتيك انجام ميشود و نيازي به پرسنل براي انجام آن نداريد ، در صورتي كه در فروشگاه هاي واقعي نياز به پرسنلي براي نمايش كالا ، دريافت هزينه و تحويل داريد
اين ها نمونه هايي از جذابيت هاي فروشگاه هاي اينترنتي بودند ، ما در اين مقاله فروشگاه اينترنتي چيست ، سعي كرديم به برخي از مهم ترين جذابيت هاي يك فروشگاه اينترنتي اشاره كنيم ، اين حذابيت ها خيلي بيشتر از اين چند مورد هستند كه انشالله در صورت استقبال شما كاربران گرامي از اين مقاله سعي ميكنيم باز هم مقالات حوزه فروشگاه اينترنتي و تجارت الكترونيك را ادامه دهيم ، اميدواريم تا اين جاي مقاله از مطالعه و مشاهده اين مقاله لذت برده باشيد .
از كدام فروشگاه هاي اينترنتي بايد خريد كنيم و از كدام فروشگاه هاي اينترنتي نبايد خريد كنيم ؟اين مبحث خودش ميتونه يك مقاله جداگانه باشه ، اما باتوجه به اين كه اين سئوال تقريبا يكي از مهم ترين سئوالات كاربران در حوزه فروشگاه هاي اينترنتي هست نميتوانيم در مقاله فروشگاه اينترنتي چيست به آن اشاره نكينم ، پس در اين رابطه مختصري توضيح خواهيم داد
در چند سال گذشته براي فعاليت در دنياي مجازي نياز به هيچ مجوزي نبود ، اما طي چند سال اخير براي اعتماد سازي بيشتر كاربران به خريد هاي اينترنتي از فروشگاه هاي مجازي مجوز هاي نيز براي فروشگاه هاي اينترني ارائه شد ، نمونه اين مجوز ها نماد اعتماد الكترونيك بود ، كه ميتوانيد توضيحات بيشتر در رابطه با اين نماد را در مقاله ” نماد اعتماد الكترونيكي چيست ؟ ” مشاهده بفرماييد .
پيشنهاد ما نيز براي خريد هاي اينترنتي اين هست كه بيشتر سعي كنيد از فروشگاه هايي خريد هاي خود را انجام بديد كه داراي نماد اعتماد الكترونيك هستند ، و از فروشگاه هايي كه فاقد نماد اعتماد الكترونيك هستند سعي كنيد با احتياط بيشتري خريد كتيد و يا ترجيجا از فروشنده هاي نامعتبر خريد نكنيد .


برچسب: فروشگاه اينترنتي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۰۳:۰۹ توسط:trueans موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :