11 طراحي وب و روندهاي UI برتر براي سال 2020
11 طراحي وب و روندهاي UI برتر براي سال 2020
سال جديد ، روندهاي جديد طراحي وب.
ما در حال حاضر شروع به ديدن برخي از عناصر طراحي كرده ايم كه در سال 2020 داغ خواهد شد (و شايد فراتر از آن). بسياري از اين تم هاي طراحي وب روندهاي مداوم چيزهايي هستند كه در پروژه هاي طراحي ايجاد شده اند - شيب بيشتر ، تايپوگرافي شكستن قانون ، و مينيماليسم فراوان.
اما روندهايي نيز در حال ظهور هستند ، چنين طراحي هايي كه داراي "حالت هاي تاريك" ، رابط هاي بيشتر با عناصر صوتي و فشار زياد براي تصاوير و عناصر سه بعدي هستند.مينيماليسم يكي از آن روندهاي طراحي كلاسيك است كه به تازگي ادامه مي يابد. (مي توانيد آن را Energizer Bunny از روند طراحي بناميد.)
بهترين چيز در مورد اين روند طراحي اين است كه در حالي كه قوي مي ماند ، اما همچنان به تكامل خود ادامه مي دهد. مينيماليسم در سال 2020 با توجه به فضاي بزرگ فضاي سفيد مشخص شده است. و نه هميشه در جايي كه انتظار داريد.
در حالي كه Whiteboard از سبك مينيماليستي كلاسيك تري برخوردار است - شايد حتي از همه مينيماليستي هم برخوردار باشد - سولدو به زيبايي از مينيماليسم جديد استفاده مي كند. عكس ساده تقريباً سفيد است و بر روي يك پس زمينه سفيد و فضاي سفيد نامتقارن قرار دارد تا بتواند كاربران را از طريق محتوا كم كند.
هر دو مثال نشان مي دهند كه چرا مينيماليسم كار مي كند: آنها ظريف ، زيبا ، و آسان براي درك هستند (استفاده از آنها بسيار قابل استفاده است).
طراحي فروشگاه اينترنتي در تبريز
طراحي "حالت تاريك"
با تعداد زيادي از كاربران انتخاب "حالت تاريك" در برنامه ها و مواردي مانند ايميل ، جاي تعجب نيست كه وب سايت هاي بيشتري نيز طرح هايي با زيبايي زيبايي تاريك ايجاد مي كنند. (كاربران گفته اند كه آنها مي خواهند و از آن استفاده مي كنند ، بنابراين طراحان در حال ارائه هستند.)
آنچه اين طراحي هاي حالت تاريك را زيبا مي كند - و احتمالاً به همين دليل آنها گرايش دارند - اين است كه رابط هاي تاريك با عناصر لهجه روشن تكميل مي شوند و تايپوگرافي را مي توان به راحتي خواند تا اطمينان حاصل شود كه اين طرح قابل خواندن است.
CanneSeries اين كار را با رنگ هاي لهجه تقريباً نئوني و انيميشن با حروف برجسته انجام مي دهد ، در حالي كه Davenport از حروف سفيد و يك رنگ طلاي ظريف براي تماس به اكشن و ساير عناصر قابل كليك استفاده مي كند.
قوانين تايپوگرافي شكستن
اين سالي است كه طراحان در تلاشند همه قوانين سنتي تايپوگرافي را زير پا بگذارند.
(چرا كمي عصيان نباشيم؟)
نكته اصلي ساخت اين روند طراحي اين است كه حتي هنگام شكستن قوانين نوع - فواصل
عجيب و غريب ، اندازه ، و يا حتي
فاصله يا شكستن خط - كاربر هنوز هم نياز دارد تا آنچه را كه مي خواهيد بگوييد بفهمد.
معمولاً تايپوگرافي به اين سبك بيشتر يك عنصر هنري و كمتر اطلاعاتي است.
J Powers Events قوانين نوع را به شكلي مي شكند كه به يك عنوان اصلي كه از فضاي
پس زمينه و يك تصوير پيش زمينه عبور مي كند ، به خوانايي آسيب نمي رساند. نكته
جالب اينجاست كه نوع با تغيير رنگ تغيير مي كند و جلوه اي ايجاد مي كند. در طراحي
همچنين از عنصر متن دور بين عناصر پس زمينه براي اتصال فضاها استفاده شده است.
سازندگان و دريمرها تايپوگرافي ، پيچ و تاب و پيچ و تاب را مي چرخانند به روش هايي كه
فكر نمي كنيد سعي كنيد. به لطف انتخاب هاي ساده كار و يك طراحي كلي تميز ، كلمات
هنوز به نوعي قابل خواندن هستند و طرح با هم جمع مي شوند.
تصاوير هنري
تصويرگري هاي هنري - به ويژه عناصر با نقاشي به سبك و نكات انيميشن - در محبوبيت خود همچنان رو به رشد است. به نظر مي رسد كه اين روند طراحي وب سايت ، به دليل اينكه معتبر ، اجباري و كمي غريب است به نظر مي رسد باعث جذب حركات مي شود.
طراحي پوچ اين كار را با مجموعه اي از عناصر هنري كه تخيل ، خلاقانه و كمي تند و تيز است
نشان مي دهد. هر تصوير ساخته شده است به نظر مي رسد مانند آن را بر روي صفحه نمايش
طراحي شده است.
Heschung از تصاوير ساده و به سبك خط استفاده مي كند تا داستاني را با انيميشن بازگو كند.
تصاوير به همان اندازه عجيب و غريب هستند ، و سادگي در طراحي كمك مي كند تا تمركز روي
داستان در دست باشد.
مخلوط كردن تصوير و واقع گرايي
از چه سبكي بايد استفاده كنيد؟ يك تصوير يا عكس؟
اين روند طراحي وب در سال 2020 ، هر دو را براي زيبايي شناسي بين والي كه داراي تصاوير و
تصاوير جالب است ، تركيب مي كند. (اين يكي ديگر از اين روندهاي شكستن قانون است كه
امسال بر طراحي حاكم است.)
وب سايت كنستانس بورك ممكن است با تصاويري كه لباس هاي مصور را نشان مي دهد ، آن را
به وضوح نشان دهد. جالب و خونسرد است طراحي بوباكا با تصاوير ، شكل هاي جسورانه
جسورانه ، انيميشن ها و عكس هايي جالب است كه همگي در طرح جابجا مي شوند. (توجه
داشته باشيد كه وقتي حركت مي كنيد همه چيز به هم وصل مي شود.)
انيميشن مايع
به نظر مي رسد تقريباً هر وب سايتي كه روي آن سر مي زنيد نوعي انيميشن را شامل مي شود.
آنچه واقعاً جذاب است انيميشن به سبك مايع با حركاتي است كه به نظر مي رسد مانند آب.
انيميشن مايع مي تواند براي كل صحنه ها به عنوان راهي براي انتقال عناصر ويديويي كار كند ،
به عنوان يك حالت شناور براي جلب كليك ، يا به عنوان يك انيميشن كلي ، به جذب كاربران در
طراحي كمك مي كند. ترفند ساخت اين روند در سرعت حركت است. اين بايد صاف ، روان و
كاملاً زمانبخش براي واقعي ترين احساس باشد.
Toonami از انيميشن مايع به عنوان حالت شناور استفاده مي كند تا حركت اضافي را به عناصر
روي صفحه نمايش منتقل كند. فيلم پس زمينه همانند بلاك متن "روان مي شود".
ايليا كولباخني براي عناوين وب سايت پرتفوي خود از انيميشن مايع استفاده مي كند. (اين ممكن
است يكي از بهترين كاربردهاي اين روند طراحي در خارج باشد.)
كلمات روي صفحه نمايش مي شوند و حالت شناور ديگري دارند كه تصوير او و كلمات
را حتي بيشتر جابجا مي كند.
همه چيز 3D
افزودن عمق ، حس واقع گرايي بيشتري را براي يك طرح ايجاد مي كند. تصاوير سه
بعدي پسوند اين ايده است. اين روند است كه ما تقريباً در پايان دهه شاهد ديدن تعداد
زيادي از آن هستيم و انتظار داريم كه تا سال 2020 تعداد بيشتري از آن ببيند.
بهترين طراحي هاي سه بعدي چيزي كمي غير منتظره به كاربران مي دهد ، مانند
ماسكي كه در سايت Metaconf Meetup از هم جدا مي شود يا در سايت Toke براي
كفش هاي ريز و درشت حركت مي كند.
تجربه كاربر صوتي
در حالي كه مي توانيد انتظار داشته باشيد كه در مورد طراحي صدا در سال آينده مطالب
بيشتري بخوانيد ، يك قسمت از آن روند در حال حاضر است - طراحي با صدا.
من هرگز طرفدار صداي پخش خودكار در وب سايت نبوده ام. (به نظر من اكثر اوقات بسيار
توهين آميز و جنجالي است.) اما هيچ منفي نيست كه تجربه هاي كاربر صوتي روند رو
به رشد داشته باشد. (فقط به ياد داشته باشيد كه قبل از منفجر كردن موسيقي با موضوع
از كاربر بپرسيد!)
La Ofrenda Mas Grande de Mexico و مجله IFly هر دو به اين قانون احترام مي گذارند
و از صدا براي افزايش كيفيت سفر كاربر در طراحي هاي خود استفاده مي كنند.
بهترين استفاده از تجربه كاربر صوتي ممكن است در طرح هايي باشد كه موانع زبان وجود دارد ،
زيرا موسيقي مي تواند در هنگام داستان گويي مبتني بر وب وحدت عالي باشد.
لايه هايي كه همپوشاني دارند
لايه ها ، لايه ها و لايه هاي بيشتر. لايه ها و عناصر همپوشاني كاملاً جلوه اي سه
بعدي ايجاد نمي كنند ، اما باعث ايجاد حس عمق و بعد به پروژه ها مي شوند.
در حالي كه لايه هاي همپوشاني مي توانند به صورت يك عنصر واحد ايجاد شوند ،
اين روند اغلب شامل چندين عنصر همپوشاني است. بهترين بخش اين است كه تقريباً
با هر نوع طرح طراحي كار مي كند.
مي توانيد جعبه ها و پس زمينه ها ، تصاوير يا فيلم ، متن يا عناصر رابط كاربري و
آيكون ها را با هم همپوشاني كنيد. دشوارترين بخش ممكن اين است كه اطمينان
حاصل شود كه ظاهر با هم تداخل مي كند در طومار طراحي مي شود.
Craft Kitchen از چندين عنصر همپوشاني استفاده مي كند - عكس در ناو ، متن در عكس ،
و قاب عكس در قاب عكس. عناصر همچنان براي نگه داشتن تم بصري ، به پشته و
همپوشاني روي پيمايش مي روند.
سايت Curt Thompson MD اين كار را با كارتهاي مستطيلي با گوشه هاي گرد انجام
مي دهد. تقريباً مي توانيد انتظار داشته باشيد كه هر عنصر طراحي با لبه هاي گرد با
يكديگر همپوشاني داشته باشد تا عمق ميدان را ايجاد كند. اين يك راه خوب براي
سازماندهي بسياري از عناصر و انواع مختلف محتواي به شيوه اي يكپارچه است.
شيب تغيير رنگ
يك دوره كوتاه در طول ارتفاع طراحي تخت وجود داشت كه طراحان از شيب ها دور شدند.
اما آنها به عقب برگشتند و در سال 2020 حتي بزرگتر خواهند شد.
از زمينه هاي جسورانه با شيب هاي چند رنگ گرفته تا شيب هاي ظريف براي بافت ،
اين روند در همه جا وجود دارد. آنچه اكنون مي بينيم ، شيب هايي است كه چندين رنگ
را با تقابل كاملاً متضاد تركيب مي كند ، نه شيب هاي يكنواخت ظريف تر كه از اواخر محبوب بودند.
Bariskuran از شيب جسورانه اي براي طراحي نمونه كارها استفاده مي كند كه
تأثير زيادي دارد. استوديوي Arjay از شيب براي عناصر متني و همچنين "حباب" در
AR visual استفاده مي كند. (استفاده از چندين شيب نيز يك موضوع محبوب است.)
پيمايش مستقيم
روند پيمايش امسال ممكن است پايان منوها براي خوب باشد. سبكهاي ناوبري كارآمد
قطعاً دست به دست مي شوند.
اگرچه اين ممكن است در ابتدا مانند يك ايده ريسك به نظر برسد ، اما در واقع حس
زيادي ايجاد مي كند. بيشتر كاربران از طريق موتور جستجو به وب سايت شما مي آيند
و ممكن است در صفحه اصلي شروع نشوند. ناوبري كمتر مسيري مستقيم را به
جايي مي رساند كه مي خواهيد كاربران با طراحي بيشتر درگير شوند. سبك هاي
ناوبري جريان ساده فضاي بيشتري را در قسمت اصلي بوم براي پيام رساني و محتوا
فراهم مي كند.
پس چرا امتحان نمي كنيد؟
Bikebear از متداولترين شكل پيمايش ساده با موارد منو در داخل يك آيكون استفاده
مي كند. نماد nav را به يك ليست تمام صفحه از گزينه ها باز مي كند.
Uniel همچنين ناوبري را در يك نماد همبرگر كوچك گوشه اي قرار مي دهد. به طور
يكسان روي دسك تاپ و موبايل ظاهر مي شود و يك تجربه مداوم را ايجاد مي كند.
نتيجه
آيا توجه كرديد كه نمونه ها را ببينيد ، چند روند با هم همپوشاني دارند؟
بسياري از عناصر طراحي مدرن با يكديگر كار مي كنند ، بنابراين مي توانيد روندها
و سبك ها را با هم مخلوط كرده و با يكديگر هماهنگ كنيد تا چيزي را ايجاد كنيد
كه مرسوم و مد روز باشد. اغلب ياد مي گيريد كه فقط از يك "ترفند" طراحي
استفاده كنيد ، اما با وجود طرح هاي پيچيده تر طراحي ، به نظر مي رسد اين قانون
كنار گذاشته شده است.
تا زماني كه روند طراحي وب سايت در تبريز به قابليت استفاده منجر شود و از آن دور نشود ، بازي و
تركيب روند را براي استفاده بيشتر از پروژه ها احساس كنيد.
منبع مطلب
برچسب: طراحي وب سايت در تبريز، ترندهاي طراحي وب سايت در سال 2020،
ادامه مطلب