طراحي سايت و رابطهي آن با تجربه كاربري و نكاتي كه در طراحي رابط كاربري و تجربهي كاربري بايد رعايت كنيد
نسل اول بوميان ديجيتال و طراحي سايت يك گروه بي رحمانه و بي رحمانه است كه در مورد انتقاد از تغيير يا پيچيدگي هاي غير ضروري از قابليت استفاده از برنامه يا وب سايت مي گويد. هر يك از جانبازان فيس بوك نيز همه چيز را مي دانند - هرچند كه هرگز تحقير گردهمايي هزاران ساله Zuckerberg & Co. حتي كوچكترين تغييرات را نيز ايجاد نمي كند.
با اين حال، بر خلاف اكثريت قريب به اتفاق كسب و كارها، Facebooks در جهان حداقل نوع خاصي از حافظه را در اختيار دارند تا توانايي تغيير تجربه كاربر (UX) را تغيير دهند و موجي از احتمال نارضايتي كاربر را از بين ببرند. اگر چنگال باقي بماند و مشعل گرم و آتشين باشد، بدترين حالت اين است كه هر گونه تغييرات بحث برانگيز به سرعت توسط تيم توسعه انبوه آنها متوقف مي شود و به راحتي تحت فرش قرار مي گيرد. انقلاب ادامه داد. كاربران خوشحالند!
چنين موفقيتي براي يك برنامه نوپا يا يك وب سايت جديد وجود ندارد. فقط يكي از مهمترين اشتباهاتي كه با استفاده مجدد از يك سفر كليدي كاربر معمولي انجام مي شود، شما مي توانيد بدون اينكه زمان كافي براي بدست آوردن اشتباه، مخاطبين خود را به سرعت از بين ببريد. همه چيز طول مي كشد يك ثانيه طول مي كشد توسط كاربر خود را در تلاش براي كشف كه آيكون مرموز آنها قرار است بعد از ضربه زدن و بم ... آنها رفته است. كاملا احتمالا براي هميشه
اين دقيقا به همين دليل است كه يك طراح UX بخشي اساسي از هر پروژه ديجيتال است، و حصول اطمينان از اين كه حتي انتخاب ظاهرا كوچك در مورد قابليت استفاده، باعث خروج تودهاي كاربران نمي شود. پروژه شما نياز به انعطاف پذيري نيازها و نيازهاي سازمان شما را با استفاده از كاربر دارد. آژانس ديجيتال - مثل ما! - چه كسي مي داند كه UX يا تجربه ي كاربري خود را با تخصص فراوان و به عنوان واسطه بين آنچه كه براي كسب و كار شما مفيد است و همچنين براي كاربران شما مفيد خواهد بود. يك متخصص UX دانش بسيار زيادي را به يك پروژه مي دهد كه حتي نمي توانيد بگوييد زماني كه آنها سحر و جادو خود را كار مي كنند. در اينجا برخي از ساده ترين (با اين حال به نحوي هنوز تا حد زيادي ناديده گرفته شده) اصول UX طراحي وب سايت و برنامه:
كاربران مي خواهند انگشت خود را به شما بدهندترس از پيمايش بلند است. كاربران سايت خود را با دستان خود پشت سرشان متمركز نمي كنند - بيشتر انگشتان دست و چشم انتظار استفاده از آنها براي حركت و يا كش رفتن است. اسكرول هنوز هم چيزي است كه ما هنوز در مورد ترديد عصبي در مورد آن مي شنويم، اما اين ترس از بسياري از ماه هاي گذشته است كه ديگر واقعا وزن ندارد. ما عاميانه مدرن ممكن است به طور فزاينده توجه كمتر، اما هنگامي كه ما پيدا كردن چيزي جذاب كه ما قلاب شده است. محتواي محرمانه و جزئيات عميق در مورد كسب و كار، خدمات، محصول يا صنعت شما كاربران را درگير خواهد كرد.
كاربران مصر شناسان نيستند
نمادهاي و نمادهاي كاربران مدرن و جهاني به طور غريزي وجود دارد. نماد همبرگر نشان دهنده يك منو در تلفن همراه است. ستاره براي دلخوشي و يا خواندن ليست، بسته به متن. سعي نكنيد بيش از حد ناز و يا انقلابي در نوآوري چرخ در زماني كه آن را به iconographic يا مبادله اقلام منوي اساسي مانند "تماس با ما" براي "بيدار كردن!". اين فقط صبر مخاطبان شما را امتحان خواهد كرد و آنها را در يك بازي محاكمه و خطا - زماني كه همه آنها (و شما) واقعا مي خواهند اين است كه آنها براي رسيدن به هدف خود و تبديل، و يا حداقل نزديك تر به آن.
توييتر به تازگي زماني كه ستاره خود را براي يك آيكون قلب تغيير داد، كتك زد. اين ستاره قبلا يك نماد چند منظوره براي دوست داشتن، تاييد، نشانه گذاري و غيره بوده است - با اين كه آيا با توييت يا تويتر موافق هستيد يا حتي دوستش داريد يا نه. تغيير به يك نماد قلب، زمينه ي احساسي بيشتر "تأييد / شاد" را به عملكرد تا حدودي خنثي آورده است.
كاربران نبايد به گذرنامه خود (يا جستجوي حفره كامل بدن) نياز داشته باشنديك عبارت رايج كه ما را از انواع ديجيتال بشنويد، "سفر كاربر" است. شايد بخشي از اين اصطلاح سفر كمي عجيب و غريب است - براي كاربر: سريع تر و آسان تر، بهتر است. سازمانها مي توانند از طريق دستكاري در مورد نحوه ساخت اطلاعات خود - اغلب غلبه بر كاربر با ده ها تن از مقصد ممكن و تقريبا به عنوان بسياري از كليك براي رسيدن به آنجا. كارشناسان UX در مورد بهترين معماري اطلاعات براي سايت شما توصيه خواهند كرد.
فرم ها يكي ديگر از زمينه هايي هستند كه اغلب سوالاتي كه بطور غيرمجاز، اجباري يا تهاجمي مطرح مي شوند، به سرعت در حال افزايش است. يك استراتژيست UX با شما كار خواهد كرد تا تعيين كنيد كه چه چيزي واقعا از طرف كاربران شما بايد بدانيد و چه چيزي را كه مايل هستيد به شما بدهيد - و براي چه پاداش.
- توسط پل Martusewicz
برچسب: طراحي سايت،تحربه ي كاربري،